måndag 16 november 2015

Investerat i ny lägenhet!

Det är inte ofta jag uppdaterar denna blogg, men när jag väl uppdaterar så är det famimej kvalité rakt igenom :)

Skämt åsido så det varit mycket med att jag nyligen blivit pappa åt en liten dotter som tar på krafterna på gott och ont. Jag har gått ner i tid till 75% på jobbet, och jag har inte sålt en enda aktie i mina portföljer. Öppnat ett konto åt min dotter (KF på Avanza) och började med att sätta in hennes vikt på kontot (3090kr) och började med ett fåtal köp på ett antal aktier och fonder. Småsummor till en början, men förhoppningsvis blir det till något större.

Jag uppdaterar denna blogg för att vi har köpt en 3,5a en bit utanför Stockholm. Vi reserverade en lägenhet på en tisdag och två dagar senare skulle vi skriva på. Med andra ord hade vi 48 timmar på oss att göra ordentlig research på området. Jag hämtade mina två vänner som jag investerar med och vi åkte till platsen där lägenheterna skulle byggas. Såg fint ut. Mycket grönska och inte så nära en trafikerad bilväg. Jag känner till området från ett par bekanta som bott där tidigare. Ett helt okej område som går igenom en totalrenovering ett nytt centrum på gång och där det finns pendeltåg bara fem minuter från bostaden. Skolor och förskolor finns i närheten. Vårdcentral och vatten någon eller två kilometer från lägenheten. Vi stannade och åt lunch, fortsatte prata affärer. En 3,5a som enligt planritningen gick att göra om till en fyra. Men vill vilket pris? Vi ringde byggherren förstås. 3000kr kostade det att bygga en vägg. Som hittat. What´s not to like?

Vi ringde vår mäklare som vi har god kontakt med. Jobbar på Notar. Han ringde sina kollegor som säljer i området. De säger att de säljer tvåor i mer eller mindre samma område för strax under de priset som vi köper. Låter alldeles utmärkt. Endast tre lägenhet kvar efter första dagen. 36 stycken fanns att köpa. Efter andra dagen är alla slutsålda. Måste vara ett gott tecken. Eller?

Ingen vet när eller om en eventuell bostadsbubbla kommer att spricka. Jag försöker hålla koll på bostadsmarknaden genom att hålla ögon och öron öppna för allt som publiceras och sägs. Även kollegor på jobbet pratar om deras barn som har så fruktansvärt svårt att hitta en bostad. Och intresset på Facebook behöver man knappast kommentera. Var och varannan dag skriver någon som säger att de behöver bostad snarast. Visserligen märker man ett mindre tryck på budgivningarna vilket möjligtvis ger lägre slutpriser, men jag fortsätter att investera ett tag till i lägenheter så länge utbudet är skralt och det är fortsatt låga räntor och hög efterfrågan på bostäder.

Lägenheten kostade 2,425 miljoner och är (kommer) bli en fyra på 83,5 kvadratmeter vilket blir ett kvadratmeterpris på under 30.000kr. So far so good. Färdig kvartal två 2017.

Jag twittrade tidigare om att Peab släppt den fjärde och sista etappen till Arenastaden - VIP Logen
http://www.peabbostad.se/Projekt/Stockholm/Arenastaden-Brf-VIP-logen/
Det är bortom min verklighet vilka priser de satt på dessa lägenheter. Jag kan inte riktigt släppa det. Jag tror att det var försäljningsdag idag (16 november) och det ska bli väldigt intressant att se när de uppdaterar hemsidan hur många som köpt dessa vansinnigt övervärderade bostäder.

Ta hand om er!

/MiljonärSyrran

3 kommentarer:

  1. Att få en legitim lån har alltid varit ett stort problem att så många kunder som har finansiella behov. Frågan om dåliga krediter och säkerhet är något som kunderna är alltid orolig när de söker ett lån från en legitim långivare. Men MIDLAND CREDIT FIRM.has gjort denna skillnad i utlåning industrin. MIDLAND CREDIT FIRM har ackrediterats av utlåning organisation råd att ge ut lån till lokala och internationella kunder på 3% ränta. Vi har fått förmånen att möta dina finansiella behov. Frågan om kredit bör inte hindra dig från att få lånet som du behöver.

    Våra tjänster omfattar följande: -
    * Investerare Lån
    * Skuldkonsolidering
    * Topplån
    * Business lån
    * personliga lån
    * Internationella lån

    Ingen social trygghet och ingen kreditupplysning, 100% garanti. Allt du behöver göra är att låta oss veta exakt vad du vill och vi kommer säkert att göra din dröm. MIDLAND CREDIT FIRM säger JA när dina banker säga nej. Slutligen finansierar vi småskaliga lån fast, mellanhänder, småskaliga finansiella institutioner vi har obegränsad kapital. För ytterligare information att gå om anskaffning av ett lån från oss: Vänligen svara omedelbart på det här meddelandet: midland.credit2@gmail.com

    Företagsnamn: MIDLAND CREDIT HOME
    Företag Email midland.credit2@gmail.com
    Företag NMLS ID: 315.276.
    Företagets webbplats: midlandcreditonline.com

    Branch Timmar + Platser (söndag stängt)
    Måndag, tisdag, och torsdag 10:00 till 06:00, onsdag 11:00 till 06:00, fredag ​​09:00 till 06:00 p.m, Satrurday 7:00 till 02:00.


    Motto: Investera i generationer.

    SvaraRadera
  2. Den enda långivaren är ärlig

    Hallå

    Vid kanten av avgrunden, efter att ha blivit flera gånger avstängd, förlorade jag allt hopp för att jag ville ha ett lån på 50 000 euro men jag hörde om fru Angele MAURIN

    Först var jag lite misstänksam men efter de olika säkrade förfarandena för oss båda slutade jag med att låneet begärdes på mitt konto om 24 timmar. Efter min begäran

    Vänligen kontakta honom om du behöver ett lån från en ärlig och seriös person
      Du kan skriva till honom av:

    E-post: angelemaurin16@gmail.com


    E-post: angelemaurin@outlook.com

    SvaraRadera
  3. LÅNEBJUDANDE FRÅN NOVELTY FINANCE"
    Hej!!! Är du i behov av ett lån? Om ja, kommer jag att rekommendera dig att ansöka om ett lån genom Novelty Finance Inc.

    Jag heter Davina Claire, jag är finanschef för Novelty Finance och du kan ansöka om ett lån hos mitt företag och ha ett lån på ditt konto inom 24 till 48 timmar. Det har kommit till min kännedom att många människor har så svårt att få lån från sina lokala banker eller andra finansiella institutioner på grund av hög ränta, otillräckliga säkerheter, skuldsättningsgrad, låg kreditpoäng eller andra skäl.

    På NOVELTY FINANCE tillhandahåller vi finansieringslösningar. Vi erbjuder alla typer av lån (Personlån, Företagslån och många andra). Vi erbjuder flexibla och flera lånealternativ, inklusive säkrade och osäkrade lån, lång- och kortfristiga lån som är skräddarsydda för dina ekonomiska behov.

    För frågor/frågor? - Skicka ett mail till [noveltyfinances@gmail.com] eller ring / WhatsApp via: +447915601531]

    Vi strävar efter att göra lån enkelt, bekvämt och prisvärt.

    Vår tjänst är mycket snabb, pålitlig och pålitlig och du kan låna upp till 5 miljoner euro till en subventionerad ränta på 3 % per år. Vi är rätt företag att kontakta när du är i akut behov av ett lån.

    Inga fler väntetider eller stressiga bankbesök, vår tjänst är tillgänglig 24/7. Du kan ansöka om ett lån när som helst och var som helst på din egen bekväma plats med din telefon eller din bärbara dator, allt du behöver göra är att skicka oss din låneförfrågan via:
    E-post: (noveltyfinances@gmail.com)
    WhatsApp/ Telegram: +447915601531
    Telefon: +447915601531

    Vi är alltid glada över att ge ekonomiskt stöd.

    SvaraRadera